Растим маленького патриота
Мой край, мой лёс - мая Айчына!
С целью принятия дополнительных мер по координации работы в рамках гражданско-патриотического воспитания учащихся и молодёжи с марта 2021 года по март 2022 года реализуется областной проект “Мой край, мой лёс – мая Айчына”.
План мероприятий в рамках реализации проекта
«Подарок ветерану»
Фотовыставка "Прырода роднай Беларусі"
Уважаемые взрослые и дети!
В рамках участия в областном проекте "Мой край, мой лёс - мая Айчына" в нашем учреждении огранизована фотовыставка "Прырода роднай Беларусі", в создании, которой активно участвовали семьи наших воспитанников! Приглашаем всех к просмотру виртуальной фотовыставки, где вы познакомитесь с красотой белорусской земли в кадрах. Выражаем искреннюю благодарность семьям, которые предоставили для выставки свои фотогафии!
Неделя белорусских подвижных игр
«Карагод гульні»
Дзень роднай мовы!
Кансультацыя для бацькоў "Як далучаць дзяцей дашкольнага ўзросту да айчынных культурных традыцый"
Дзіця – найважнейшая сацыяльная каштоўнасць. Асабовы падыход патрабуе скіраванасці да выхавання і развіццё самабытнасці дзіцяці, на падтрымку працэсаў яго самаразвіцця і самавыхавання.
Фарміраванне любові да сваёй малой радзімы – пачатак патрыятычнага выхавання дзіцяці дашкольнага ўзросту. У дашкольным дзяцінстве любоў да радзімы фарміруецца пад уплывам навакольнага асяроддзя. Таму дарослыя маюць магчымасць уздзейнічаць на выхаванне маральных пачуццяў дзяцей.
Вызначальнымі сродкамі выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту выступаюць родная прырода, вусна-паэтычная творчасць.
Родная прырода – гэта ўсё тое, што акаляе чалавека ад самага нараджэння. Менавіта родныя краявіды выхоўваюць паэзію душы дзіцяці дашкольнага ўзросту, прывучаюць яго жыць у згодзе з навакольным асяроддзем. Размовы бацькоу з дзецьмi у вынiку назiрання за прыродай наваколля, выклікаюць радасць яднання з ёй, усведамлення сябе чалавекам, часткай жывой прыроды, выхоўваюць паважлівыя адносіны да прыроды, выхоўваюць адказнасць за стан прыроды бліжэйшага акружэння, развіваюць імкненні і навыкі актыўнага ўдзелу ў ахове прыроды.
Вусная паэтычная творчасць і творы беларускай мастацкай літаратуры з’яўляюцца дзейсным сродкам самавыяўлення, самаўсведамлення асобы дзіцяці. Самае першае і найглыбейшае самавыяўленне народнай душы адлюстравана ў мове фальклору.
Менавіта праз фальклор адбываецца ўключэнне дзіцяці ў айчынную духоўную традыцыю.
Песні і казкі, прыказкі і прымаўкі, легенды і паданні, загадкі, забаўлянкі і лічылкі – усё што складае фальклор, спадарожнічае чалавеку ў дзяцінстве, суцяшае і забаўляе яго, дае першыя самыя простыя веды, выклікае творчую фантазію, фарміруе эстэтычны густ.
Бацькам неабходна звяртаецца да вуснай народнай творчасці, інакш кажучы – “да падручніка жыцця народа”.
Казкі – адзін з галоўных жанраў фальклору. Яны адыгрываюць выключную ролю ў выхаванні дзіцяці. Шмат казак ёсць на свеце. Жывуць яны доўга-доўга. Няма на зямлі чалавека, які не любіў бы казкі. Яны адкрываюць свет незвычайнага і прыгожага, дзе дабро перамагае зло, дзе вышэй за ўсё ставіцца праўда, справядлівасць, сяброўства, асуджаецца гультайства, хлусня, здрада. Слухаючы казкі, дзіця не толькі вырашае праблемы свайго ўнутранага свету, але і становіцца больш дарослым з кожнай казкай.
Ніхто не можа забыць, як добра засыналася ў дзяцінстве пад бабуліны ці матуліны песенькі-калыханкі. Гэта мяккія, задушэўныя, пяшчотныя песні – першае, што чуе немаўля. Для кожнага ўзросту народ прыдумаў адпаведныя калыханкі. Яны знаёмяць дзяцей з навакольным светам, расказваюць пра свойскіх жывел, птушак, лясных звяроў. Прызначэнне калыханак – супакоіць, прысыпіць дзіця. Напоўненая пяшчотай і лірызмам калыханка з’яўляецца першай прыступкай, па якой пачынаецца ўзыходжанне дзіцяці да мастацкіх моўных вышынь.
Дашкольнiкам да спадобы разнастайныя забаўлянкі, якiя выклiкаюць у дзяцей жаданне рухацца, гуляць, выконваць дзеяннi, маленькія вершыкі, песенькі, лiчылкi.
Вынікам мэтанакіраванага працэсу фарміравання ў дзіцяці нацыянальна-культурнага аблічча з’яўляецца станаўленне яго каштоўнасных арыенціраў і спосабаў узаемадзеяння з наваколлем, усведамленне дашкольнікам прыярытэту каштоўнасці прадметаў і з’яў свету, прыманне гэтага прыярытэту ў жыццёвай практыцы.
Падрыхтавала: Чэкан Т.I.
Выхавацель вышэйшай квалiфiкацыйнай катэгорыi
ДУА «Яслi – сад» № 22 г. Салiгорска»
Лiтаратура
1. Дубініна, Д. М. Нацыянальна-культурнае аблічча асобы: каштоўнасныя арыенціры і прыярытэты / Д. Дубініна. - Мінск : Народная асвета, 2010.
2. Камаед, Н. Каб любіць Беларусь сваю родную … / Н. Камаед. - Мінск : Образование Минщины, 2009.